Fechar

1. Identificação
Tipo de ReferênciaArtigo em Revista Científica (Journal Article)
Sitemarte3.sid.inpe.br
Código do Detentorisadg {BR SPINPE} ibi 8JMKD3MGPCW/3DT298S
Identificador6qtX3pFwXQZ3r59YCT/GT6gj
Repositóriosid.inpe.br/iris@1905/2005/07.26.23.16.44   (acesso restrito)
Última Atualização2014:12.26.15.45.32 (UTC) marciana
Repositório de Metadadossid.inpe.br/iris@1905/2005/07.26.23.16.53
Última Atualização dos Metadados2021:02.11.18.13.04 (UTC) administrator
Chave SecundáriaINPE-2360-PRE/095
ISSN0005-1098
Rótulo4482
Chave de CitaçãoRiosNetoCruz:1985:StRuCo
TítuloA stochastic rudder control law for ship path-following autopilots
ProjetoDIORB
Ano1985
Data de Acesso04 jul. 2025
Tipo de Trabalhojournal article
Tipo SecundárioPRE PN
Número de Arquivos1
Tamanho933 KiB
2. Contextualização
Autor1 Rios Neto, Atair
2 Cruz, José Jaime da
Grupo1 DMC-INPE-MCT-BR
2 DMC-INPE-MCT-BR
Afiliação1 Instituto Nacional de Pesquisas Espaciais (INPE)
2 Instituto Nacional de Pesquisas Espaciais (INPE)
RevistaAutomática
Volume21
Número4
Páginas371-384
Histórico (UTC)2014-09-29 15:19:30 :: administrator -> marciana :: 1985
2014-12-26 15:45:33 :: marciana -> administrator :: 1985
2021-02-11 18:13:04 :: administrator -> mariana.pistolato@inpe.br :: 1985
3. Conteúdo e estrutura
É a matriz ou uma cópia?é a matriz
Estágio do Conteúdoconcluido
Transferível1
Tipo do ConteúdoExternal Contribution
Tipo de Versãopublisher
Palavras-ChaveENGENHARIA E TECNOLOGIA ESPACIAL
guidance and control of dynamics systems
ship automatic pilot
adaptive stochastic control
ResumoA heuristic stochastic rudder control law for ship automatic path-following in the restricted waters is presented. The objective is to make feasible na automatic pilot with adaptive capacity of operating in situations of ship dynamics great lack of knowledge. State estimation and feedback control determination are separately treated. Exploring obervations with a high local level of information, Extended Kalman Filter is combined with a dynamical model compensation technique and a state noise adjustement procedure. Leading to na adaptive scheme where unmodelled effects are estimated together with system state. Using state estimation information and steering conditions, a procedure is proposed which leads to a feedback control lawthat, in each discretization interval, takes a stepwise approximation for the performance of resulting state estimation and controller is illustred by results obtained through digital simulation of ship automatic steering in a channel under severe geometric and environmental conditions.
ÁreaETES
Arranjourlib.net > BDMCI > Fonds > Produção anterior à 2021 > DIDMC > A stochastic rudder...
Conteúdo da Pasta docacessar
Conteúdo da Pasta sourcenão têm arquivos
Conteúdo da Pasta agreementnão têm arquivos
4. Condições de acesso e uso
Idiomaen
Arquivo AlvoA stochastic rudder control law for ship path-following autopilots.pdf
Grupo de Usuáriosadministrator
marciana
mariana.pistolato@inpe.br
Grupo de Leitoresadministrator
marciana
mariana.pistolato@inpe.br
Visibilidadeshown
Política de Arquivamentodenypublisher denyfinaldraft24
Permissão de Leituradeny from all
Permissão de Atualizaçãotransferida para mariana.pistolato@inpe.br
5. Fontes relacionadas
Unidades Imediatamente Superiores8JMKD3MGPCW/446AF4B
Lista de Itens Citandosid.inpe.br/bibdigital/2021/02.11.18.06 6
DivulgaçãoPORTALCAPES
Acervo Hospedeirosid.inpe.br/banon/2001/04.03.15.36
6. Notas
NotasINPE-2360-PRE/095
Campos Vaziosalternatejournal archivist callnumber copyholder copyright creatorhistory descriptionlevel doi e-mailaddress electronicmailaddress format isbn lineage mark mirrorrepository month nextedition orcid parameterlist parentrepositories previousedition previouslowerunit progress resumeid rightsholder schedulinginformation secondarydate secondarymark session shorttitle sponsor subject tertiarymark tertiarytype url
7. Controle da descrição
e-Mail (login)mariana.pistolato@inpe.br
atualizar 


Fechar